Självförtroende

Läste precis en kommentar som en i min gamla klass hade skrivit. Jag kann ju säga att på ett litet sätt saknar jag min gamla klass med de dumma kommentarerna som folk gjorde varje dag och vissa av människorna. Men sen jag kom ifrån min gamla skola har jag utvecklats som människa, jag e liten och känslig som tar åt mig allting. Jag har byggt upp mitt självförtroende. Det gjorde jag under sommaren mellan 9:an och gymnasiet. Och fick det bevisat i slutet av den sommaren då en person som alltid har trott sig vara en översittare över mig gick på mig igen. Och man kan väl säga att jag fick ett agro anfall, och stod bara och skrek att typ att jag inte tänker ta någon skit längre. Sedan dess så tar jag upp problem med personer direkt, håller inte saker inom mig som gör mig frustrerad. Allt detta kom jag att tänka på när jag och en kompis pratade om det på vägen hem från handbollen igårr. Och även efter att jag hade läst en gammal klasskamrats kommentar.
Men nu ska jagg lämna detta jag blir bara galen för jag e lycklig som jag e nu också. Med ett bra självförtroende och självkänsla.
 Från orienteringen i nian: Slappklubben <3

Skolan idag var seg, hade ingen rättskunskap så jag började 10 med matte där jag verkligen inte fattade någonting men har jobbat lite sen jag kom hem och fattade bättre då. Sedan var det svenska vi tittade på Romeo & Julia igen. 
Franska lektion med mycket självständigt arbete, vi både skrattade och jobbade. Nånting som vi pratade omm i texten och jag sa detta. Anna började skratta och jag vet varför men det tänker jag inte nämna här. Så bara för det så höll jag typ på att dö.
"Jag kör på Henke"
Sista lektionen var naturkunskap där vi skulle läsa och kommentera varandras inlämnade läxor. Det gick bra och sen var det hem som gällde. Slutade ungefär 15:20. PÅ brunnsparken träffade jag freddan somm jag pratade med hela vägen hem en mysig pratstund blev det :)

Blev även en annan kommentar idag somm jag också höl på att dö när Anna sa det: "Din hjärna är i skåpet"
Vi var/är så trötta idag så jag dog typ hela tiden av skratt :P <3

Nu ska jag titta färdigt på matchen, den e slut om ca 6 minuter. Och Sverige leder just nu med 28-18, så jag behöver inte ens nämna att de kommer att vinna.
Klockan nio ska jag titta på Made in Sweden och innan dess bara ta det lugnt.

Hur ser er kväll ut?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag minns när ni tog det där fotot!

Förra året orienterade vi med skolan. Vi gick hela vägen, hade en hund med oss och slutade för att det började regna. Vi hade tagit tre kontroller eller något sånt ^^ ...på tre timmar, haha

2009-01-22 @ 09:34:09
URL: http://mickansfilm.blogg.
Postat av: Anna

Haha! Vår humor :P

2009-01-22 @ 22:06:58
URL: http://abackner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0