Mitt sportlov


Fredag:

Åkte ví upp till huvudstaden. Det var jag, mamma, pappa och kristina <3 Vägen upp tog endast 4½ timme, då stannade vi även och åt på en vägkrog i Jönköping. Väl i Stockhom hälsade vi på alla kusiner etc. som vi skulle sova hos. Sen var det dags att gå och lägga sig, jag fick sova i min kusins hårda säng. Men jag var glad att han lånade ut den, han hade en madrass då e min säng minst 5-6 madrasser av den. Men nån gång om året så klarar man av en hård säng ^^

 

Lördag:

Vaknade sist av alla som vanligt på helgerna. Dagens planer blev stadshuset som ligger på kungsholmen. På väg in i staden e det dimmigt, och det känns bara dimmigare. Vid parkeringen ser vi en båt som har en julgran längst fram, min syster spelade ballerina tillsammans med mina små kusiner. Och de tuggade tuggummi för att mobba mig kändes det som :P Så tävlade de lite smått i hur stora bubblor de kunde göra ^^ Väl inne i stadshuset får vi en lite halv snygg guide som pratade väldigt mycket stockholmanska, men vi va ju i stockholm. Vi går igenom bland annat blå hallen (där de håller nobelfesten), vi fick reda på att de endast har 60 cm att äta på, till och med Göran "Pottan" Persson. Undrar hur han får plats ;)

Efter stadshuset skulle vi leta café, vi slutade på 7eleven där vi åt varsin ciabatta. Hemma spelade vi lite Wii och sen mat. Senare på kvällen var det dags för Melodifestivalen.

    

Söndag:

Kusinen vaknade sjuk så middagen med resten av stockholms släkten blev inställd. Men vi kom ändå iväg och fikade med morbror och kusin Kalle =) Vi fikade på ett café vid Norrmalmstorg och det säger väl allt :P Senare på kvällen blev det lite mer Wii, One Tree Hill, Gossip Girl och Beck.


Måndag:

Kusinerna var i skolan och vi tänkte ta oss en tur i huvudstaden. Parkerade i nacka forum där vi köpte remsa och mamma såg Mia i bygglov ^^ När vi kommit in i stan med bussen till Slussen, skabbiga slussen, bytte vi till tunnelbana som vi tog ut till gamla stan där pappa letade efter en affär. I gamla stan stirrade en äcklig gubbe på min rumpa, uh..... Vi gick runt ett tag och kom till slut in kalla och frusna in i stor kyrkan i gamla stan. Därefter gick vi vidare till slottet där vi såg när de bytte vakter. Mina händer höll på att frysa sönder när jag skulle ta kort.

Vidare därifrån gick vi in för att äta lunch, vi hamnade i gallerian där jag åt en god foccacio J Köpte ett par nya bruna stövlar på wedins för 150 :-, halva rea priset. Sen tog vi bussen tillbaka till nacka. Vi gick runt i Nacka forum, vidare in på Media Markt där jag köpte ett kamera fodral, kassören flörtade med mig när pappa stod bredvid, pinsamtt... Sista kvällen till ära lagade vi maten, det blev kassler knyten med klyftpotatis. Till efterätt blev det fruktsallad med äggtoddy sås. Senare på kvällen blev det 90210, The secret life of the american teenager.

   

Tisdag:

Dagen vi skulle åka hem. Komer därifrån kvart i elva, då vi skulle ut till kungsholmen för att hämta cecilia som skulle åka med oss hem. Resan hem stannar vi och äter lunch på max i linköping, köpre godis i gränna. Får ett sms av Mikkan som ber om att jag ska gå och träna. Och som snäll kompis gör jag det, under hela träningen sprang vi det va både en jobbig och rolig träning.


Onsdag:

Var och gymmade på morgonen tillsammans med syster. Vidare på eftermiddagen blev det stan + bio med Emma <3 En riktigt mysig kväll, tack gumman <3 Det måste vi göra om.



Torsdag:

Blev det en hel dag hos Andrea älskling. Vi spelade Guitar Hero 4, jag var sämst som vanligt. Tittade på film och var ute på en mysig promenad. Följde senare med och tittade när de spelade match mot Sävehof 2, de mötte Sm laget så de inte hade någon match ihop innan SM. Tack för en underbar dag älskling <33

  

Fredag:

Under dagen bakade jag muffins, städade mitt rum ordentligt och åkte till Emelie. Hemma hos Emelie satte vi på oss varsin ansiktsmask, bastade, rullade i snön, åt jätte god paj. Sjöng sing star, fick fotvård av Emelies mamma, och tittade på film. Vi tittade på Hip Hip Hora, som jag aldrig har sett hela filmen av.

    

Lördag:

Vaknade hos Emelie, åt frukost, köpte en klänning, tog tåget hem. Hemma tog jag det lugnt och sen var det dags för träning. Det blev en rolig träning med en både övertrött Nicole och Malin J Köpte godis, tittade på Melodifestivalen, Måns var bäst <3


Söndag:

Pluggade jag mycket, kände mig duktig. Minns typ inte vad jag gjorde och det var ändå igår. Minns att jag hade svårt att somna.


Idag:

Trött som vanligt på måndagar. Fick lite gjort på engelskan och historian. Svenskan var kort. Sen dags för bowling, jag var typ sämst, slog bara nior aldrig en strike så jag var ganska butter. Men jag vann i mitt lag :P hahha ^^ Sen en god fika, på vägen hem såg jag Lisa, smsade henne och två minuter senare ringde hon. Pratade med henne på bussen skrattade mycket, skämde typ ut mig många som glodde fick till och med en bitch blick av en tjej. Fortfarande pratande i telefon gick jag förbi översvallen där IFK:s a-lag tränade. Skrattade som en galning och då glodde typ halva laget på mig. Andra gången jag skämde ut mig idag :P Väl hemma bestämde jag och Lisa att vi nån gång ska åka snowboard tillsammans, vi ska baka cup cakes och så måste vi ses till helgen. Det kommer en tydligen söt kille till lisa, ska få se en bild på honom ikväll. Och enligt henne så måste jag träffa honom , hahha det e klart J E ju ändå typ ledig i helgen, ska nog träffa emma en stund men annars så :P

  

Ikväll blir det 90210 och The secret life of the American teenager


Hur ser era planer ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0