Se framåt

Varför är det så svårt att se framåt?
Varför ångrar man alltid saker som varit?
Eller saker som man tror att man kommer att ångra?
Varför är det så otroligt lätt att bara stanna kvar och bara bearbeta det om och om igen?
Varför kan kompisar inte bara vara kvar?
Varför ska de bete sig som skitstövlar?
Varför stannar jag kvar med någon som bara förstör för mig?
Som bara trycker ner mig?
Som tror att jag ladrig kan vara bättre?


Det var inte meningen att inlägget skulle bli som jag skrev nu, det var inte min första tanke men det e saker jag hela tiden tänker på. Det är saker jag tänker på mycket i skolan, men oftast på vägen hem då man sitter med musiken i lurarna. Och lyssnar på alla de underbara låtarna. Då börjar men bearbeta det som har hänt under dagen, vad som kommer att hända.

Har själv svårt att se framåt ibland, ibland med skolarbetet kan jag bearbete ett slarvfel jätte länge innan jag lägger undan det. Men jag är också en sådan person som kan se framåt om inget håller mig kvar.
Varför blir jag alltid accepterad på ett sätt jag inte vill accepteras på?
Jag kan förändras, jag tycker själv att jag har förändrats sen jag slutade på skolan i Örgryte.
Jag har byggt upp mitt självförtroende
Jag klarar att stå emot människor som trycker nermig
Jag har accepterat att livet går framåt
Jag har förändrats




Mina tankegångar som ni förstår kan vara lite udda, jag tänker på saker man inte ska tänka på.
Det som har hänt idag och dagen igår är mycket resultat som jag fått reda på. Nämner inget här inne, men jag kan säga att jag blev förvånad när jag fick höra ett av reaultaten, besviken med ett annat och nöjd med ett annat. Har även idag haft NP i franska och i onsdags. Det gick la inte överdrivet bra. Idag blev jag färdig ganska fort, men vår lärare  höll kvar oss.
Nästa vecka blir det muntligt i franska, hyllningstal som ska hållas till Emelie's 40-årsdag.

Men för att inte blicka framåt för fort heller, i helgen nu e det cup <3 Ska bli så otroligt roligt att spela matcher och bara vara med människor som älskar det som jag älskar.
image39

Bara 20 dagar kvar tills det e sommarlov.
ca 2 månader kvar tills jag börjar jobba med.

Dagens snygging blir Russel Crowe, då vi såg färdigt Gladiator idag, när alla andra satt och grät i slutet satt jag och skrattade åt Sötis som var så glad att hon klarat sig undan att gråta, men började gråta sen ändå <3
image40


Pussar

M.Molin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0