Ett enkelt samtal

Vad är ett samtal eller en konversation?
Det är något som antingen kan värma eller kyla ner en persons insida
Det är något som kan innehålla skratt eller gråt
Men oftast är ett samtal/konversation något som vi alla människor på jorden behöver ha ibland.
Även om de ibland inte är positiva.
Det måste inte ens vara ett samtal/konversation med ett mötande utan det kan även betyda något eller ej genom ett enkelt sms/telefonsamtal


Under tiden jag har jobbat de senaste dagarna och nästan ända sen början av juli så känns det som om alla tror att mitt liv består av arbete. Jag har arbetat lite på Ullevi närmare bestämt 3 dagar och har nu börjat jobba på  Kallebäcks ålderdomshem från 08:00-16:30, men efter det kan jag träffa folk, jag kan nås via telefon mm. Det känns som om folk bara antar att jag ska ringa DEM hela tiden. Men vissa människor har jag börjat låta kontakta mig för att hoppas att de inser att inte alltid jag ska ringa. Jag vill ha ett svar på konversationen jag försöker lägga.
Bara för att de är sommar försvinner jag inte, jag är antingen på landet, hemma eller på jobbet. Men jag har en ganska NY uppfinning för er flesta som heter MOBILTELEFON med mig överallt.
Jag menar inte att alla ska kontakta mig nu, jag menar bara att jag vill att ni ska veta att jag fortfarande finns kvar bakom jobbet/landet/hemmet. Jag finns kvar så länge jag lever.

Pussar från en otroligt (just nu) seg arbetande feriearbetare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0