Jobb, jobb , jobb

Innan jag skulle iväg till jobbet igår får jag ett sms från min chef som undrar om jag kan fixa en till buffévakt till kvällen, jag ringer och ringer till alla jag visste ville ha jobb men ingen kunde med så kort varsel inte så konstigt hoppas att det blir bättre nästa gång. Till slut tog jag med mig min bror men han gick hem efter ett tag då han har sträckt sig i armen så han klarade inte av att jobba i disken.
Jag hade mitt vanliga jobb buffévakt och igår var det rörelsehindrade som var och åt hos oss. Åkte hissen upp och ner till köket där det bara e massor med roliga människor som hjälper mig och skrattar åt mig :P Vi fick senare under kv'llen en julklapp :) hahha man kaan ju undra varför MOnica fick en när hon sa till en flicka att det var tre veeckor kvar tills jultomten skulle komma, men hon visste ju inte som vi andra att det skulle komma en tomte igår :P Vi fick alla varsin after-eight ask, vi som jobbade var jag, sassa, moa, monica, micke, paco och claes. Skulle slutat 23:00, men jag checkade ut 23:45, när jag kom till busshållplatsen var det 14 min kvar tills bussen kom och jag ställde mig i busskuren med min musik och försökte hålla värmen. Medan jag såg 50-års dikot som var uppe på tredje våningen som jag inte visste vad jag skulle göra annat än att skratta. Under kvällen var en pojk kör där, vet ni alla vilken gbg kör det var som var med i talangjakten? så vet ni vilka jag menar. De var hur duktiga som helst (till  och med vissa snygga) , de sjöng bland annat "Last Christmas"

Last christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Last christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Once bitten and twice shy
I keep my distance
But you still catch my eye
Tell me baby
Do you recognize me?
Well, it's been a year
It doesn't surprise me (Happy Christmas)
I wrapped it up and sent it
With a note saying "I love you"
I meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now
I know you'd fool me again

Last christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away (you gave it away)
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special (special)

A crowded room
Friends with tired eyes
I'm hiding from you
And your soul of ice
My god I thought you were
Someone to rely on. Me?
I guess I was a shoulder to cry on

A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore me apart
Now I've found a real love you'll never fool me again

Last christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away (you gave it away)
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Last christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away (you gave it away)
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special (special)

A face on a lover with a fire in his heart (gave you my heart)
A man under cover buy you tore him apart
Maybe next year I'll give it to someone
I'll give it to someone special

Jag gick både runt och sjöng och dansade :P Kunde knappt sova i natt då mina fötter svävade eftersom de var så trötta. De är fortfarande svullna och som vanligt har jag ont i vänsterhandled som jag alltid har efter att jag har jobbat.

Nu blir det lite geografi plugg och senare blir det Mary Poppins på Operan.
Ikväll hoppas jag hinna hem till One Tree Hill och Gossip Girl

Vad ska ni hitta på idag/ikväll?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Har du sett föreställningen vid poseidon?

2008-12-09 @ 22:16:01
URL: http://mickansfilm.blogg.se/
Postat av: Mikaela

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!

2008-12-10 @ 15:10:42
URL: http://mickansfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0