Naturkunskap

Skolan idag var otroligt seg det kändes som om dagen inte gick framåt. Dagen började med geografi i ca 1½ timme. Fick reda på att vi ska skriva ett 10 sidor långt arbete om Göteborg. Med bland annat bilder/kartor mm. Tror inte att det kommer att bli jätte svårt eftersom jag e göteborgare + att vi har ca 17 böcker hemma om just Göteborg. Pappa har ju bott i Göteborg hela sitt liv. Sedan blev det lunch innan det världens längsta bamba kö.. Efter lunch samhäll där det blev redovisning och det kändes som om jag bara rörde på händerna när jag stod där framme utan att prata, det kändes hemskt i alla fall. Sedan blev det gå igenom kursmålen och planeringen över året. De andra hade sådann tur efter denna lektion att de fick gå hem men jag som har kommit i den andra gruppen utan dem, fick ha rast i 35 min och sedan vidare till en naturkunskap lektion på 1½ timme. På naturkunskapen så labborerade vi och under hela lektionen så kände jag mig ganska ensam. Mina nadra kompisar hade gått hem och jag var kvar i skolan helt ensam.
Hemresan från skolan blev en full buss, men på brunnsparken mötte jag Anna(tidigare böskoleelev går i 3:an på Hulebäck) så jag pratade med henne hela vägen hem med den andra bussen.
Har även bestämt mig för att kolla upp hur tågen går på morgonarna. Det tar 10 min och jag behöver bara gå hemifrån ca 15 min innan tåget går, så jag kan kanske få chansen att sova lite längre + att jag missar överfulla bussar.

Nu vill min bror ha tillbaka sin dator, men ska kanske blogga senare ikväll. Det blir ingen träning för mig ikväll då jag fortfarande är förkyld efter helgen, har även en bitande huvudvärk hela tiden. Kan vara bra att vila så att jag klarar av cupen i helgen där jag redan nu kan säga att vi kommer att bli utklassade i gruppen. I gruppen har vi:
Aranäs: där spelar Andrea, Annie och Kim
Kroppskultur: Ida
Hisingen: halva mikkans klass, tydligen jätte duktigt lag.
Vi kan ju ha en chans i slutspelet om det ens blir något spel för juniorerna i helgen. Det beror på hur många som kan spela.

Uppdaterar kanske senare ikväll. Ska kolla på Matrix klockan nio hade jag tänkt men jag hinner kanske innan det. Har sovmorgon imorron så även då kanske det blir en uppdatering.

Kommentarer
Postat av: Anna

Börjar vi 10 imon?

2008-08-26 @ 19:15:14
URL: http://abackner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0